samedi 26 mai 2007

GARAPEN IRAUNKOR BATEN ALDE : AHT GELDI ! POUR UN DEVELOPPEMENT SOUTENABLE : STOP A LA LGV !





(En français plus bas)


Ingurumena, eremu sozial eta ekonomikoa gibelezineko molde batean kolpatuko dituzte proiektuekin bete-betean hunkitua da Euskal Herria :

  • AHTren proiektua

  • A63ren largatzea

  • 2X2 Nafarroa-gaindiko bidea

  • Hondarrabiko aireportuaren haunditzea.

EUSKAL HERRIA BAI-k :

  • Garraio-azpiegitura proiektu guztiak gelditzeko eskatzen du. Proiektu horiei buruz eztabaida demokratiko zabala burutzea proposatzen du, beren balio soziala eta ekonomikoa aztertuz bai eta orokorrago, garraio politiko orokor bat gogoetatuz : garraioak, zertarako, norentzat, zergaitik eta nola ?

  • Abiadura handiko treinbide berri baten kontra posizionatzen da. Treinbide berri honek, arlo ekonomiko, sozial nola ingurumenari begira ez du zentsurik. Merkantzien garraioari ez dio erantzuten, eta lurraldea desegituratuz herritarren bizi baldintzak kaltetzen ditu.

  • Daude treinbideen hobetzearen alde eta beren erabilpena optimizatzearen alde gira (ditugun treinbideetatik, gaur 32 trein ibiltzen direnean, 132 ibil daitezke bi zentsuetan. 35 merkantzietarako treinak ibil daitezke gaitera). Gisa berean, Baiona-Garazi eta Baiona-Puyoo treinbideen berritzea eskatzen dugu.

  • Geltokiak kopuru haundiagoan eta zerbitxu gehiago eskainiko dituen treinbide sarea aldarrikatzen dugu. Hots, errentagarritasun soziala eta ekonomikoa bermatuko duen duen garraio modu ahal eta ekologikoena.

Garroien arazo honek funtsezko galdera bat pausarazi behar digu :
Nolako garapena nahi dugu ?

Urrunago, azkarrago, maizago eta kontsumismo gehiago eragiten duen garapena ? Edo beste eredu bat, Hegoaldeako herriekiko elkartasuna, giza harremanak eta ekonomi harreman hurbilak sustatzen dituena, ama-lurra eta gure ondoko belaunaldien geroa bermatuz.

  • 4. : Léonie Aguergaray eta Mirentxu Lako

  • 5.: Miguel Torre eta Manex Pagola

  • 6. : Beñat Elizondo eta Eliane Etxeverria

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Le Pays Basque est touché de plein fouet par des projets dont l’empreinte sur la nature sera irréversible et l’impact environnemental, économique, et social très important :

  • nouvelle ligne TGV

  • élargissement de l’A63

  • 2X2 voies transnavarraise

  • élargissement de l’aéroport d’Hondarribia.

La coalition EUSKAL HERRIA BAI :

demande l’arrêt de tous ces projets et l’ouverture d’un débat démocratique sur leur utilité sociale et économique et plus généralement la politique des transports : transporter qui, quoi, pourquoi et comment

s’oppose fermement à la création d’une voie nouvelle LGV qui est une aberration économique, sociale et environnementale (9ha d’emprise par km de voie), qui n’apporte aucune solution aux problèmes du transport des marchandises et éloigne les gens en démembrant le territoire.

est favorable à l’amélioration des voies existantes et pour leur exploitation optimale (les lignes actuelles peuvent recevoir 132 trains par jour et par sens, alors qu’il n’en passe que 25. 35 trains de fret, par sens, c’est possible) ; à la rénovation de la ligne Bayonne-Garazi et à celle de la ligne Bayonne-Puyoo.
revendique un réseau ferré avec davantage de gares et de services, créateur d’emplois et utile socialement ; bref des modes de transports dont la rentabilité sociale et économique soit positive et dont l’impact environnemental soit le plus réduit possible.

Derrière la question des transports, une question :

Quel type de développement voulons-nous ?

Celui du toujours plus vite, plus loin, plus souvent et pour consommer plus ? NON !
Ou un autre modèle de développement, solidaire avec les pays du Sud, favorisant les relations humaines et économiques de proximité et préservant la planète et la vie des générations futures ? OUI !

EUSKAL HERRIA BAI fait résolument ce choix !

  • 4ème : Léonie Aguergaray et Mirentxu Lako
  • 5ème : Miguel Torre et Manex Pagola
  • 6ème : Beñat Elizondo et Eliane Etxeverria